Skocz do zawartości
Czat jest dostępny tylko dla zalogowanych użytkowników.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wiem, że dla wielu temat może się wydać naiwny, ale z doświadczenia, które do tej pory zdobyłem, wiem, że algorytmy uczące mogą być bardzo pomocne w typowaniu licz w grach liczbowych. Problem z algorytmami jest taki, że aby z nich móc korzystać to trzeba mieć jako takie pojęcie o programowaniu. W tym przypadku Python, który zebrał rzesze zwolenników, ze względu na biblioteki do analizy danych i przewidywania rezultatów. Sam przeczytałem kilka książek, niezliczone artykuły o nadzorowanym i nienadzorowanym uczeniu or filmy na YT.

Kiedy pisałem swój pierwszy model uczący się zauważyłem, że ogrom czasu jaki najwięcej mi poświęcał było nie puszczanie modelu przez algorytmy, a redagowanie kodu, żeby zaaplikować zmiany i dostosować tak model by wyniki była jak najbardziej rzetelne. Tutaj wyjaśnię, dla nie wtajemniczonych, że każdy algorytm nadzorowany dzieli stworzony model na dwie grupy próbek, próbki uczące się i próbki testowe(80:20 lub 70:30). Algorytm (jest ich kilka, każdy da inny wyniki) aplikuje swoje zasady do grupy próbek uczących się i gdy przebrnie przez wszystkie to zaczyna testować swoje typy wybierając próbki z grupy testowej. Jeśli uda mu się "zgadnąć" to da sobie jeden punkt, a jak nie to zero. Na sam koniec algorytm wyrzuca wyniki w formie procentów, które określają jak bardzo trafny był ów algorytm. Założenie jest takie, że dążymy do osiągnięcia wyniku 100%. Z góry zaznaczę, że w grach losowych osiągniecie takiego wyniku graniczy z cudem :P Algorytmy używane w medycynie czy ekonomi dają średni wyniki pomiędzy 95-99%.

Tworząc model uczący się używałem wielu algorytmów (od liniowego po wektorów, aż po łączenie algorytmów). Większość dawała wynik pomiędzy 30-60%, ale algorytm losowych drzewek decyzyjnych (RandomForest) dał mi wysoki wyniki 80% trafności. To jest nadal mało, bo np. z 100000 próbek 20000 odpada i może się okazać, że nasza wymarzona "szóstka", będzie w tej grupie źle typowanych. Własnie w tym momencie postanowiłem stworzyć program, który w prosty i szybki sposób pomoże mi zarządzać moim modelem tzn. poprzez tworzenie, dodawanie lub odejmowanie cech (odnośnik do wiki ->> 

Tylko zalogowany użytkownik może zobaczyć ukrytą zawartość.

    Proszę się zalogować lub zarejestrować.
). Im więcej "silnych" cech tym model da lepszy wyniki.

Dlatego też zwracam się do forumowiczów, który mają dużo większe doświadczenie ode mnie (np @hibernatus), jakie cechy powinienem dodać do programu, które sprawią, że algorytm stwierdzi, że to na pewno ta próbka to nasza "szóstka" (marzenie ściętej głowy, ale zawsze byłem marzycielem :P). Jeśli ten temat nie wypali to będę dalej tworzyć program w zaciszu domowym i może kiedyś udostępnię jako open source na GitHubie.

Każdy pomysł się przyda, bo może coś przeoczyłem, ale średnia arytmetyczna czy też delta dwóch liczb bo bardzo słabe cechy. Jako silną cechę mogę podać (najsilniejsza w moim modelu) podział liczb w lotka na trzy grupy

Tylko zalogowany użytkownik może zobaczyć ukrytą zawartość.

    Proszę się zalogować lub zarejestrować.
 (na dole artykułu). Przydzielenie każdej z liczb typowanych w losowaniu grupy np 1, 4, 7, 19, 33, 46 to 1, 1, 2, 1, 1, 3.

Uprzedzę pytanie: czy udostępnię program? Tak, ale w chwili obecnej program jest oparty na skryptach, czyli nie posiada interfejsu użytkownika.

Krytyka i feedback mile widziany :)

EDIT: Program obsługuje tylko lotka 6 z 49, a w przyszłym etapie developmentu będzie obsługiwać wszystkie loterie w Polsce i na świecie jak również inne formy zakładów bukmacherskich. (piłka nożna, siatkówka, piłka ręczna)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokrótce chciałbym zarysować obraz działania programu. W pierwszej kolejności użytkownik będzie importować wyniki archiwalne losowania (manualnie z pliku lub poprzez internet bezpośrednio ze strony) do lokalnej bazy danych. Następnie przejdzie do kreatora cech, w którym będzie dowolnie aranżować szablon swojego modelu uczącego się. Gdyby cechy będą stworzone będzie można zacząć tworzyć model po uprzednim wyborze ilości próbek. Z wygenerowanym modelem, będzie można przejść do panelu z algorytmami. Przez puszczaniem, będzie można go przetestować sprawdzając jaki wyniki on da. Gdy mamy już swój idealny model trzeba na koniec dać mu "nieznane" dane (np. ze zbliżającego się losowania). Wynikiem programu będzie lista zestawów liczbowych, które wg programu będą wylosowane w najbliższym losowaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Mr

Ja idę zupełnie inną drogą, a to czym się kieruję nie nadaje się do kodowania- wiem bo prób było mnóstwo. To połączenie wyboru wlaściwych podzbiorów danych z doświadczeniem i niestety intuicją. Algorytmy samouczące stają się coraz lepsze i doskonalsze to fakt bezsprzeczny ale nade wszystko tam gdzie posiadamy bezmiar danych. Właśnie problem polega na konieczności dostarczenia ogromnej masy danych. I to nie symulowanych lecz prawdziwych. Tego w przypadku gier losowych nie możemy zrobić bo jest ich zbyt mało. Oczywiście możesz próbować, bo czemu nie ale wyrasta tutaj ogromna góra i będziesz ciągle w jej cieniu.

  • Super! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@hibernatus powiedz mi jedno, bo program nie kuleje w tworzeniu modelu, bo mam już kilka kombinacji cech, które pozwoliły mi na 2ki i 3ki w losowaniu, ale kuleje przy zestawie liczb typowanych. Tzn. gdy model już jest gotowy i chcemy sprawdzić jego skuteczność na nowych danych podajemy zestaw "świeżych" liczb 6,10,25 liczb. Model świetnie się sprawdza gdy ten model ma max 15 liczb. (margines błędu jest dużo mniejszy) a rozjeżdża się przy +25 i wtedy nie ma sensu typować. Czy Twoim systemem (widziałem kupony) udało się uzbierać wszystkie 6 cyfr z losowania ? Oczywiście rozrzucone pojedynczo po wszystkich próbkach ? Np. wylosowano 1, 7, 10, 40, 41, 43 a na kuponach

1 9 11 40 41 45

1 7 11 40 42 49

2 8 15 22 30 43

2 6 10 22 31 32

W tym przypadku padło wszystkie 6 cyfr i było typowanych 19.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siedzę trochę w temacie artificial intelligence, no i powiem, że w przypadku gier losowych mamy trochę problem z cechami, bo niby na czym możemy się oprzeć? Jedyna rzecz jak przychodzi mi do głowy to częstość występowania danych liczb w przeszłości, ewentualnie rozpiętości, ale do tego nie trzeba przecież projektować sieci samo uczącej się, bo te wszystkie dane są wyświetlane na stronie totalizatora. 

Tylko zalogowany użytkownik może zobaczyć ukrytą zawartość.

    Proszę się zalogować lub zarejestrować.
 Absolutnie nie chce podcinać skrzydeł, bo każda droga, która wymusza jakiś rozwój jest dobra, ale chyba gry losowe na zawsze pozostaną losowe. 😛  W każdym razie nauczysz się czegoś, co w mojej opinii jest mocno przyszłościowe, mam tu ma myśli AI. 

  • Super! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Naturalnie. W ciągu ubiegłego roku przyjmijmy, że było około 150 losowań Dużego, miałem 8 przypadków gdy właściwa kombinacja była pośród 1500 lub mniejszej liczby kombinacji. Za każdym razem ją traciłem dokonując kolejnych wyborów lub filtrując przez jeden z parametrów. Zdarzyło się także raz czy dwa razy gdy na kuponie 8 zakładów były wszystkie lecz nie w 1 linijce. O samych liczbach trudno mi mówić, po ja pracuję na podzbiorach, a nie liczbach per se, a liczby są jedynie finalnym produktem dokonanych wyborów w obrębie podzbiorów.

Edytowane przez hibernatus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, JaKumpelGosciu napisał:

Siedzę trochę w temacie artificial intelligence, no i powiem, że w przypadku gier losowych mamy trochę problem z cechami, bo niby na czym możemy się oprzeć? Jedyna rzecz jak przychodzi mi do głowy to częstość występowania danych liczb w przeszłości, ewentualnie rozpiętości, ale do tego nie trzeba przecież projektować sieci samo uczącej się, bo te wszystkie dane są wyświetlane na stronie totalizatora. 

Tylko zalogowany użytkownik może zobaczyć ukrytą zawartość.

    Proszę się zalogować lub zarejestrować.
 Absolutnie nie chce podcinać skrzydeł, bo każda droga, która wymusza jakiś rozwój jest dobra, ale chyba gry losowe na zawsze pozostaną losowe. 😛  W każdym razie nauczysz się czegoś, co w mojej opinii jest mocno przyszłościowe, mam tu ma myśli AI. 

Ja Ci się przyznam, że bardzo dużo "pomysłów" na cechy w moim modelu zapożyczyłem z programu Keniox. M.in 3 grupy liczb, o których już wcześniej pisałem w poście. Inna cechą, która też się bardzo dobrze sprawdza (zmniejsza zakres typowanych liczb o 50%) to Wysypy ( możesz poczytać na ich stronie). I po dodaniu ich też poprawiło mi wynik o kilka procent. Właśnie dlatego uderzam do większej grupy osób, które mają swoje własne systemy lub cechy, które pomogą w tworzeniu tego programu. Opierając się tylko na moich przypuszczeniach i analizach jest bardzo duża szansa na błąd lub błędne koło 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@hibernatus własnie dlatego wspomniałem o Tobie w poście. Chciałbym wykorzystać Digit Master Pro i lexi jak dodatkowe cechy do modelu lub stworzyć oddzielny program w programie, który będzie prowadził analizę z użyciem Digit Master Pro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, jeśli potrzebujesz informacji w jaki sposób zbudowane są podzbiory i które elementy maja największą moc redukcyjną to daj znać to podpowiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to casus paragraf 22. Trzeba dokonywać wielu wyborów, aby liczba kombinacji nadawała się do grania, zaś im więcej wyborów tym większe prawdopodobieństwo błędu. Redukcje i filtrowanie to zabójcy trafień najwyższego stopnia. Wiem to na pewno bo byłem tak wielokrotnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, hibernatus napisał:

Generalnie to casus paragraf 22. 

Nie do końca rozumiem. Do czego nawiązujesz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem czego nie rozumiesz. To istota prawdopodobieństwa, im więcej wyborów musi się dokonać, obojętne czy robi to maszyna ucząca się czy człowiek tym bardziej prawdopodobne jest to, że zostanie popełniony błąd. Ja już zwykle wyczuwam gdzie przebiega linia stopu czyli, który następny wybór przybliża prawdopodobieństwo błędu do 100%. W lotto w moim przypadku przebiega to na poziomie wyborów prowadzących do zejścia poniżej 2000 kombinacji w grze, w mini około 300- 500. Dobrze ucząca się maszyna dysponująca milionami danych musiałaby sama nauczyć się gdzie zbliża się do granicy i tam stanąć. Czy byłoby to 100 czy 250 kombinacji, nie wiem ale tak musiałoby być. Powinna na końcu wypluć ostateczną liczbę poza którą nie wychodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może nie rozumiesz passusu o redukcji czy filtrowaniu? Osiągasz pewną granice poza którą każdy wybór najpewniej oznacza błąd. Co możesz zrobić wtedy? Grać wszystko co masz- najczęściej budżetowo nierealne lub jakoś je ograniczyć. Zwykle robi się to albo używając jakichś filtrów typu powiedzmy liczba parzystych czy obojętnie jakiego innego albo redukując przy zastosowaniu redukcji matematycznej czy losowej. Taka redukcja w 99% przypadków eliminuje tę właściwą. W tych nielicznych przypadkach gdy interweniuje los czy Pan Bóg czy jakkolwiek to nazwiemy po naszej stronie wtedy trafiamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie osobiście gra w lotto to rodzaj hobby, coś na kształt poszukiwania skarbów. Wytyczyłem sobie pewną mapkę która może tam prowadzić, ale niekoniecznie zaprowadzi. To rodzaj intelektualnego ćwiczenia testującego poprawność myślenia w kategoriach losowych wiodącego po meandrach losowości. Lubię to po prostu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli wracając do tematu, to klasyczny casus Catch 22- musimy dokonywać wyborów bo nie da się grać wszystkiego a każdy kolejny wybór zwiększa prawdopodobieństwo pomyłki i im mniej wyborów tym mniej szans na pomyłkę. A każda pomyłka z kolei to eliminacja 6 z 6 czy 5 z 5 zależnie od tego w co gramy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam, że żaden skrypt nie podoła ludzkiemu umysłowi. 

Algorytm musi się czegoś nauczyć oczywiście od kogoś, najlepszym środowiskiem są ludzie, beta testerzy którzy nakierują skrypt metodą prób i błędów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W obecnym stanie wiedzy na temat AI, powtarzam obecnym, bo sytuacja zmienia się nadzwyczaj dynamicznie w tej dziedzinie, chyba dokonuje się najszybszy do wyobrażenia postęp technologiczny wiemy już, że samouczące się maszyny w sposób bezdyskusyjny prześcigają możllwości człowieka. Problemem jest big data bo ta gigantyczna przewaga maszyn uzyskiwana jest na poziomie agregacji i przetwarzania gigantycznych ilości informacji. A to nie dotyczy gier losowych w żadnym stopniu. Nawet jeśli połączylibyśmy historyczne wyniki wszystkich loterii 6 z 49 z całego świata to jest to dalej nic w stosunku do tego jakie dane są potrzebne.

  • Super! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, mój syn jest programistą, Ja po prostu interesuję się wieloma rzeczami ale zawodowo nic nie mam wspólnego z kodowaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, hibernatus napisał:

Nic o tym nie wiem, ale kto wie...

Tak tylko zapytałem bo pytanie skierowałem do @MrDominikku a Ty za niego odpowiedziałeś więc stąd te moje przypuszczenia 😄

 

  • Ha ha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Emil napisał:

@MrDominikku jesteś freelancerem? 

W jakich językach programujesz?

Nie jestem freelancerem, pracuje normalnie w firmie zajmującą się tworzeniem usprawnień i automatyzacji procesów 😁 Programuje w VBA i Python.

  • Super! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aplikacja zaczyna nabierać kształtów 😄

Tylko zalogowany użytkownik może zobaczyć ukrytą zawartość.

    Proszę się zalogować lub zarejestrować.

  • Super! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez Emil
      W tym wątku podajemy 5 liczb do gry Mini Lotto - liczby kwalifikujące się do ligi typera na miesiąc marzec. 
      Liczby prosimy oddzielać przecinkiem. 
    • Przez Emil
      Witajcie serdecznie użytkownicy, 
      Zauważyłem, że spora część osób nie potrafi się zalogować poprzez facebook lub pocztę gmail. 
      W obrębie całego forum jest tych osób naprawdę spora ilość, aczkolwiek to nie problem więc proszę się nie przejmować. 
      W tym poradniku opiszę krok po kroku jak się zarejestrować oraz zalogować poprzez facebook oraz gmail.
      ~~ Standardowa metoda wymaga loginu i hasła oraz potwierdzenia adresu email - zaś rejestracja poprzez facebook oraz gmail tego nie wymaga. Zapisuje tylko i wyłącznie Wasz adres email na którym macie założone konto w zależności o rejestracji facebooka lub gmaila.
       
      Więc zaczynamy 😍
      Przechodzimy pod adres www - https://www.lottoforum.pl/register/  Wybieramy interesującą nas opcję rejestracji 
      Tylko zalogowany użytkownik może zobaczyć ukrytą zawartość.
      Proszę się zalogować lub zarejestrować. W przypadku facebooka musimy klikną "użyj konta facebook" - wtedy zostaniemy przeniesieni na stronę facebooka oraz następnie musimy się zalogować na swoje konto 

      Tylko zalogowany użytkownik może zobaczyć ukrytą zawartość.
      Proszę się zalogować lub zarejestrować. W przypadku kiedy mamy opcję zapamiętania hasła do facebooka to zarejestruje Nas natychmiast, bez konieczności logowania ~~ aczkolwiek należy pamiętać, że to działa tylko i wyłącznie w opcji zapamiętywania hasła.  
      Kiedy już się zalogujemy na nasze konto facebook zostaniemy przeniesieni z powrotem na stronę lottoforum oraz zostaniemy poproszeni o wybranie nazwy użytkownika oraz zaakceptowania zasad korzystania z forum 

      Tylko zalogowany użytkownik może zobaczyć ukrytą zawartość.
      Proszę się zalogować lub zarejestrować. Następnie należy kliknąć w "utwórz nowe konto" - wówczas zostaniemy w pełni zarejestrowani. 
       
      W przypadku Google musimy klikną "użyj konta google" - wtedy zostaniemy przeniesieni na stronę Gmail oraz następnie musimy się zalogować na swoje konto 

      Tylko zalogowany użytkownik może zobaczyć ukrytą zawartość.
      Proszę się zalogować lub zarejestrować. W przypadku kiedy mamy opcję zapamiętania hasła do Gmail'a to zarejestruje Nas natychmiast, bez konieczności logowania ~~ aczkolwiek należy pamiętać, że to działa tylko i wyłącznie w opcji zapamiętywania hasła.  
      Kiedy już się zalogujemy na nasze konto Gmail zostaniemy przeniesieni z powrotem na stronę lottoforum oraz zostaniemy poproszeni o wybranie nazwy użytkownika oraz zaakceptowania zasad korzystania z forum 

      Tylko zalogowany użytkownik może zobaczyć ukrytą zawartość.
      Proszę się zalogować lub zarejestrować. Następnie należy kliknąć w "utwórz nowe konto" - wówczas zostaniemy w pełni zarejestrowani. 
       
      LOGOWANIE SIĘ ZA POMOCĄ FACEBOOK LUB GMAIL 
                   2. Przechodzimy pod adres www - https://www.lottoforum.pl/login/
      Wybieramy opcję z której utworzyliśmy konto oraz logujemy się na swego facebook'a lub gmail'a i gotowe. 

      Tylko zalogowany użytkownik może zobaczyć ukrytą zawartość.
      Proszę się zalogować lub zarejestrować. W ten sposób nie musisz używać standardowego hasła. Twoje konto facebook oraz gmail jest w pełni bezpieczne, nie posiadamy uprawnień do Twego konta na facebook lub Gmail. 
       
      W przypadku problemów z rejestracją porszę pisać na adres email - admin@lottoforum.pl lub użyć tego kontaktu - https://www.lottoforum.pl/contact/
×
×
  • Dodaj nową pozycję...